وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین خصوص اظهار داشت: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران قائل به ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه است لذا ترویج این فرهنگ از طریق ابزار هنری باید سرلوحه فعالیت هنرمندان این مرزو بوم باشد؛ به همین خاطر احیا و تقویت هنر انقلاب همواره یک ضرورت جدی و اساسی برای کشور بوده است.
این کارشناس سینما در عین حال گفت: متأسفانه دور شدن از هنر انقلاب در طول سالهای اخیر تنها به سینما خلاصه نمی شود و ما در تمامی زمینه ها دچار چنین خلأیی هستیم؛ بگونه ای که میتوان ادعا کرد هنر در فضای امروز کشور به مثابه کلاف سردرگمی است که سیاست گذاری واحدی برای نجات آن وجود ندارد.
این فیلمساز اذعان داشت: اینکه طی سال های اخیر حضور برخی از فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی را در بوق و کرنا می کنند و آن را موفقیتی برای سینمای کشورمان می دانند نمیتواند نافی ضرورت توجه به هنر و سینمای انقلاب باشد؛ فراموش نکنیم که کشور ما با هویت ایرانی اسلامی و با آرمانهای انقلابی اش باید در سراسر جهان معرفی شود.
این مدیر سابق حوزه سینمای مستند کشور یکی از دلایل اصلی کمرنگ شدن هنر انقلاب را ناشی از عدم دغدغه مندی مدیران سینمایی عنوان کرد و گفت: با مدیران ناکارآمد و برنامه های ضعیف نمی توان در عرصه جهانی پیروز شد؛ ما به مسئولان پاسخگویی و هوشمندی نیاز داریم که بتوانند با تولید آثار انقلابی و ارزشمند با هجمه های فرهنگی دشمنان به ویژه غرب مقابله کنند؛ سینمای ما امروز دست کمی از جبهه های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس ندارد و مدیران سینمایی باید خود را مانند رزمندگان اسلام همواره آماده حمله به دشمنان اسلام و ایران بدانند
وی افزود:در مقطعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه، حوزه هنری، تلویزیون و... دست در دست هم دادند و با کمک های مادی و معنوی خود سینمای ایران را به سویی هدایت کردند که خواسته نظام و انقلاب بود اما متأسفانه در همان اوایل جریان روشنفکری در بدنه مدیریتی سینمای کشور نفوذ کرد و نتیجه این شده است که امروزه شاهد آن وحدت و همت اوایل انقلاب در هیچ یک از دستگاه های مسئول برای تقویت هنر انقلاب نیستیم.
کارگردان فیلم سینمایی «راننده سفیر» ادامه داد: این اتفاق در حالی است که ما از منظر سوژه های ناب فرهنگی و انسانی هیچ کمبودی در کشور نداریم و دنیا تشنه سوژه های نابی است که در کشور ما وجود دارد اما مدیران و سیاست گذاران فعلی سینما در ایران وارد بازی های سطحی شده اند و از مأموریتهای اصلی و حاکمیتی خود غافل شده اند.
کارگردان فیلم سینمایی «مروارید سیاه» در خاتمه این گفتگو تولید فیلم ها و برنامه های سینمایی و تلویزیونی که تنها دارای جنبه سرگرمی هستند را یکی از اهداف دشمنان اسلام و ایران برشمرد و اظهار داشت: توجه به وجهه سرگرمی در آثار سینمایی و تلویزیونی باعث می شود که ما از اهداف استراتژیک و کلان دور شویم و خواسته سیاست گذاران غربی را در کشورمان پیاده سازی کنیم؛ امیدوارم که تمامی مدیران و هنرمندان متعهد و دلسوز در کشور ما به این نکته مهم و حیاتی توجه داشته باشند و نگذارند ما بیش از این گرفتار دام امیال و خواسته های دشمنان شویم.
ارسال نظر